Meranti
Denumire botanica
Shorea negrosensis
Proprietati tehnologice
Arborele ajunge la o inaltime de pana la 50 m, forma trunchiului fiind cilindrica. Coaja este neteda si plana, cu fibre maronii, la interior se culoare rosu deschis. Culoarea alburnului este gri-galbuie iar duramenul este rosu-maroniu. textura este neteda, usor ndulata, tangentiala (T), radiala (R), putin decorativa. In stare proaspata are un miros aromat.
Caracteristici tehnice
Rezistenta la incovoiere: 745 cm2
Rezistenta la rupere: 418 kg/cm2
Densitate: 600 kg/m3
Greutate medie la cheresteaua uscata este de 450 kg/m3
Utilizare principala si posibilitati de prelucrare
Lemnul de meranti se prelucreaza usor, rindeluirea suprafetelor cu crestere rotativa se face greu, lemnul are tendinta de crapare. Dar se poate taia si coji bine. Se pot bate cuie usor si se pot folosi suruburi.
Dark Red Meranti are utilizari multiple: constructii interioare si exterioare, ferestre, scari, constructii de cadru, constructii de barci, nave, caroserii si vagoane. Se preteaza foarte bine la constructia de geamuri si usi termopan.
Shorea negrosensis
Proprietati tehnologice
Arborele ajunge la o inaltime de pana la 50 m, forma trunchiului fiind cilindrica. Coaja este neteda si plana, cu fibre maronii, la interior se culoare rosu deschis. Culoarea alburnului este gri-galbuie iar duramenul este rosu-maroniu. textura este neteda, usor ndulata, tangentiala (T), radiala (R), putin decorativa. In stare proaspata are un miros aromat.
Caracteristici tehnice
Rezistenta la incovoiere: 745 cm2
Rezistenta la rupere: 418 kg/cm2
Densitate: 600 kg/m3
Greutate medie la cheresteaua uscata este de 450 kg/m3
Utilizare principala si posibilitati de prelucrare
Lemnul de meranti se prelucreaza usor, rindeluirea suprafetelor cu crestere rotativa se face greu, lemnul are tendinta de crapare. Dar se poate taia si coji bine. Se pot bate cuie usor si se pot folosi suruburi.
Dark Red Meranti are utilizari multiple: constructii interioare si exterioare, ferestre, scari, constructii de cadru, constructii de barci, nave, caroserii si vagoane. Se preteaza foarte bine la constructia de geamuri si usi termopan.